Şahin Deresi Kanyonu

gezi, seyahat, blog               Bu yazımı yazmakla yazmamak arasında gidip geldim hatta hala yazarak napıyorsun, kendine gel buranın tanıtımı yapılır mı? Burası senin memleket bırak kimse gelmesin sen yaşa doyasıya bu güzelliği diye kendime telkinde bulundum. Sonrasında ise düşündüm, bu bloğun amacı keşfettirmekse hadi kızım bu görevini yap dedim kendime ve yazıyorum.Benim bakir kanyonumu sizinle paylaşıyorum.
                Balıkesir'in Altınoluk mahallesine doğru yola çıkıyoruz. Önceden belediyeydi ama şimdi mahalle diye geçiyor. Edremit ilçesini geçtikten sonra Altınoluk sizi masmavi deniziyle, Kazdağları'ndan  gelen tertemiz havasıyla karşılıyor. Denizin mavisi gökyüzünün mavisiyle dans ederken başka bir mavi tonu keşfetmek üzere Bent yoluna doğru kıvrılıyoruz. Yürüyüş yapmak yorucu değil ama arabanızla da kanyona gidebilirsiniz.Tahmini otuz dakika süren yolculuğumuzu tamamlıyoruz. Kanyona geldik ama şelalenin olduğu yeri görmek istiyorsak dere boyu yürümemiz gerekecek. Muhakkak deniz ayakkabısı giymelisiniz terlik ayağınızdan kayabilir. Kayalardan, suların içinden yürüyerek dere boyu yolumuza devam ediyoruz. Sadece ayağınızı sokarak ulaşabileceğiniz bir kanyon düşünmeyin bazı yerlerde derinlik bacak boyunuza kadar geldiği için suya bata çıka yürüyüş yapmaya devam ediyoruz. Suyun buz gibi olduğunu da hatırlatmadan edemeyeceğim çeneniz atıp dişleriniz titreyebilir. Aman boş verin ya kanyonu deniz daha güzel geri dönün :) diyerek son kez sizi saklı cennetimden uzaklaştırmayı deneyeyim dedim ama neyse yazayım yine de :) Tahmini on beş dakika kadar süren çetin yolculuğumuz bitiyor. Cennetin rengi diye tarif edilen mavi ile yeşilin karışımı harikulede kanyona geldik evet burası Şahin Deresi Kanyonu. Şelaleden atlamak ister misiniz? Buz gibi suya tüm vücudunuzla dalıp çıkmak ister misiniz? Kavrulan yaz sıcağında donmak,üşümek, deli gibi titremek ister misiniz? Tabii ki istersiniz :) O kadar yolu boşuna mı teptiniz değil mi? Hadi atın kendinizi suya kaç dakika kalabileceksiniz donmadan merak ettim bak şimdi :)
doğa, altınoluk, kazdaglar, nerede,Siz suda yüze durun ben de buraya kadar geldik ama kanyon macerası bana fazla ben aktivite adamı değilim diyen okuyucularımız için biraz daha yazayım bari.
                  Kanyona geldiniz ve gerçekten tehlikeli bir yürüyüş yapmaktan korktunuz ya da ıslanmak istemediniz. Buraya kadar gelmişken o zaman mangal yapaydık dediğinizi duyar gibi oldum iyi hadi yapın bari ama lütfen doğayı kirletmeden yapın tamam mı? Mangal yapmak serbest ailecek piknik masalarında oturup mangal yakıp ayağınızı suya sokarak masanızdaki yiyeceklerden doyasıya tadabilirsiniz. Kamp yapmak isteyenlerde kamp yapabilir. Atın çadırları. :)

Şahin Deresi Kanyonu'nda Nelere Dikkat Etmeliyim?

- Yürüyüş yapacağınız yol 500 metrelik bir yol, engebeli ve kayalıkların olduğu bir yol bu nedenle özellikle parmak arası terlik kullanmayın.Suyun içinde yürüyeceğinizi de unutmayın deniz ayakkabısı en ideali.
-Su bazı yerlerde bel hizasına kadar gelebildiği için mayo giymenizde fayda var.Çünkü ıslanacaksınız.
-Elinizde herhangi bir eşya bulundurmayın. Sadece sırt çantanız olsun çünkü bazı yerlerde kayalara tutunarak yürümek zorunda kalacaksınız .
-En önemlisi kesinlikle çöp atmayın.

Şahin Deresi Kanyonu Nerede?

Şahin Deresi Kanyonu Balıkesir'in Edremit ilçesine bağlı Altınoluk mahallesindedir. İstanbul'dan 386 km, Ankara'dan 642 km İzmir' den 215 km'dir.
        Ateşiniz harlı, çayınız demli keyfiniz Şahin Deresi gibi gürül gürül olsun. Keşifteyiz. Keyifteyiz :)

İnstagram : @edebihatun

Yorumlar

  1. Bu serin sularda yüzmek için sabırsızlanıyorum 🤗🤗😊

    YanıtlaSil
  2. bu yazıya kadar okuduğum hiç bir tanıtımda bir yeri bu denli görmeyi arzu etmedim. hem mekanın doğal güzelliğinin bu denli yalın ve net bir şekilde yansıtılması hem de sizin gibi bir doğaseverin bu kadar içselleştirmiş olması en büyük etken sanırım bunda. paylaşım için teşekkür ederim. kaleminize zeval gelmesin. :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kissebükü

Assos Antik Liman

Mavi Göl